Sportolni magas vérnyomással is elengedhetetlen

Súlyzó és magas vérnyomás, Sportolás magas vérnyomással

A mozgás a magas vérnyomás megelőzésének legjobb ellenszere

Az intenzív mozgás viszont megemeli a vérnyomást. Kezdhetnek-e edzésbe azok, akiknek vérnyomásproblémáik vannak?

A magas vérnyomás, hipertónia lehetséges okairól (biologika, ujmedicina, vntv)

Az aktivitás, a jelentős fizikai terhelés, az intenzív mozgás esetén ez az érték és a pulzusszám átmenetileg jelentősen megemelkedik. Hosszabb távon viszont éppen ellenkezőleg, rendszeres mozgással a vérnyomás karbantartható, sőt, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása jó eséllyel megelőzhető, és ezek egyéb kockázati tényezői például az elhízás, a magas vérzsírszint csökkenthetők.

súlyzó és magas vérnyomás

A mozgás ugyanis segíti a keringést, az anyagcserét, a sejtek oxigénellátását, erősíti a szervezet védelmi rendszerét. Ehhez azonban megfelelően kell megválasztani azt súlyzó és magas vérnyomás mozgásformát, amit következetesen, hosszabb távon és örömmel is képesek űzni.

súlyzó és magas vérnyomás

A magas vagy változékony, időnként kiugró vérnyomással küzdőknek ajánlatos kerülniük az intenzív terhelést, mert annak hatása kiugróan magasra növelheti a vérnyomást és a pulzusszámot. Így például az izomnövelő és a testépítő edzések nem ajánlhatók.

súlyzó és magas vérnyomás

Azoknak is ajánlatos szakemberrel konzultálniuk az edzés megkezdése előtt, akiknek tartósan, jellemzően a normális érték alatti a vérnyomásuk, mivel ez a tünet súlyos szívproblémák jele is lehet.

A vérnyomásproblémák mozgásterápiával való rendezése előtt tehát első lépésként egy állapotfelmérő belgyógyászati vagy kardiológiai vizsgálaton kell részt venniük. Magas vérnyomással kerülendő mozgásformák Magas vérnyomással, legalábbis eleinte, amíg a mozgás jótékony hatása nem érvényesül, kerülendők azok az edzéstípusok, amelyekben nagyobb súlyok emelésével, ugrásokkal, hirtelen helyváltoztatással fizikai megterhelés éri a sportolót, vagy amelynek intenzitása megemeli a pulzusszámot, amellyel az oxigénhiányos, anaerob szakaszba is eljuthat.

Sportolás magas vérnyomással

Vannak, akik a sportteljesítményt annyira komolyan veszik, hogy a versenyszellem, vagy például a labdajátékokban az esetleges kudarc pszichés stresszt is kiválthat náluk.

Magas vérnyomás mellett a pulzusszámot a mozgás alatt is kontrollálni kell, karra kapcsolt műszerrel.

súlyzó és magas vérnyomás

A kardiológusok ajánlása szerint a pulzusszám lehetőleg ne emelkedjen az életkorhoz igazított érték fölé. Ezt úgy kapjuk meg, hogy ból kivonjuk az illető életkorát.

Edzhetek-e magas vérnyomással?

Ha netán rosszullét, magas vérnyomásra utaló tünetek jelentkeznek például fejfájás, szédülés, bőrpír, hányinger, kézremegésakkor pihenőidőt kell beiktatni. Ajánlható aktivitások Jó, ha olyan edzésformákat súlyzó és magas vérnyomás, amelyek egyenletes terheléssel járnak, illetve amelyek az adott egészségi állapotnak megfelelően alacsonyabb és magasabb intenzitással is végezhetők. Ilyenek például a séta, a gyaloglás, kocogás, futás, a nordic walking, az edzőtermi, szobai és a terepkerékpározás, a testre szabottan összeállított frissítő tornagyakorlatok, az úszás és természetesen a túlsúlyosok, szívbetegek vagy gerincproblémákkal küzdők gyógytornája is.

Jót tehetnek a statikus, egy-egy izomcsoportra koncentrálódó izometriás gyakorlatok is.

  1. Orisza magas vérnyomás video-foglalkozásai
  2. Magas vérnyomás és kora
  3. Sportolni magas vérnyomással is elengedhetetlen
  4. Budapest, I.
  5. Sportolás magas vérnyomással - Budai Egészségközpont
  6. Főoldal » Életmód » Testmozgás » A mozgás a magas vérnyomás megelőzésének legjobb ellenszere A magas vérnyomás növeli a szívbetegség és a stroke kockázatát, azonban megelőzhető testmozgással és egészséges étkezéssel.
  7. Alultápláltságot jelent.

Ha a lazább, alacsonyabb intenzitású mozgással a beteg megfelelő állóképességet szerzett, akkor lehet váltani erőteljesebb megterheléssel járó edzéstípusra, saját testsúllyal vagy súlyzókkal végzett terhelésre. Szakszerű irányítással, személyi edző, tréner felügyelete mellett érdemes elsajátítani a HIIT High Intensity Interval Training módszert, amellyel a mozgás kedvező hatásai gyorsabban érhetők el. Ennek lényege, hogy magas intenzitású, sprint jellegű szakaszos edzés időtartamai váltakoznak pihenőidőkkel.

Bármelyik mozgásformát is választjuk, be kell tartani a fokozatosság elvét, az edzés gyakoriságában, intenzitásában, időtartamában egyaránt.

súlyzó és magas vérnyomás